Skuteczna komunikacja w związku jest ważna, ponieważ rozwija poczucie szacunku między dwoma partnerami. Ważne jest, aby dostrzegać subtelne oznaki problemów u swojego partnera, w tym niewerbalne wskazówki. Kiedy masz problemy z wyrażaniem komunikatów, staraj się unikać lekceważących uwag i wysłuchaj punktu widzenia swojego partnera. Nie musisz być psychologiem, aby dobrze się komunikować.
Komunikacja w związku – jak powinna wyglądać?
Powinieneś umieć rozmawiać ze swoim współmałżonkiem bez złości i agresji. W związku z tym powinieneś unikać pochopnych osądów, zastanawiać się nad strukturą i treścią swoich słów przed ich wypowiedzeniem.
Jak pracować nad komunikacją w związku?
Komunikacja niewerbalna a dobra komunikacja w związku
Korzyści z komunikacji niewerbalnej w związku jest wiele. Może ona zbudować bliższe połączenie, zwiększyć zrozumienie i wzmocnić więź między partnerami. Często ludzie mają tendencję do ukrywania swoich negatywnych uczuć w swoich związkach, a błędne odczytanie tych wskazówek może spowodować zamieszanie i konflikt. Na szczęście większość komunikacji niewerbalnej jest nieświadoma, a to może być doskonały sposób na poprawę połączenia i intymności. Oto korzyści z komunikacji niewerbalnej w związku:
Kiedy ludzie są w kłótni, często używają komunikacji niewerbalnej, aby uniknąć kontaktu wzrokowego i złożyć oświadczenie, które ich zdenerwuje. Mogą też stukać nogami lub krzyżować ręce. Skuteczne wykorzystanie komunikacji niewerbalnej pomoże Ci przekazać swoje przesłanie bez denerwowania kogokolwiek. I pamiętaj, kluczem jest umiejętność zrozumienia punktu widzenia drugiej osoby. Jeśli chcesz poprawić swoje umiejętności komunikacji niewerbalnej, musisz najpierw nauczyć się rozpoznawać znaki, których używasz.
Jeśli chodzi o zachowania dotykowe, nigdy nie należy lekceważyć znaczenia uścisków dłoni. Podanie ręki jest ważną początkową interakcją, która może być trudna do zinterpretowania, jeśli nie mówisz w tym samym języku. Nawet jeśli mówicie w tym samym języku, specyficzne dla danej kultury zachowania niewerbalne mogą prowadzić do błędnej interpretacji. Jeśli jesteś Amerykaninem, możesz być bardziej skłonny do podawania ręki swoim kolegom niż swoim europejskim odpowiednikom.
Podczas gdy komunikacja werbalna jest niezbędnym elementem każdego związku, komunikacja niewerbalna jest równie ważna. Może ona sprawić, że różnica zdań będzie wydawać się nieproporcjonalna. Podobnie, komunikacja niewerbalna może budować bliskość między partnerami. Na przykład uśmiech lub dotyk na ramieniu może przekazać, jak dana osoba czuje się ze sobą. Nie jest konieczne, aby powiedzieć „kocham cię” za każdym razem, ale nadal ważne jest, aby wyraźnie to zrobić w swoim związku.
Słuchanie kluczem do dobrej relacji z partnerem
Skuteczne słuchanie jest siłą twórczą. Uczy cierpliwości i uznaje potrzeby drugiej osoby. Motywuje też drugą osobę do mówienia i wyrażania siebie. Zmniejsza defensywność i stres. I pomaga budować jasność. Dlatego skuteczne słuchanie jest niezbędne w każdym związku. Oto kilka wskazówek, które pozwolą Ci poprawić swoje umiejętności słuchania:
Skup się na rozmówcy – W związku powinieneś skupić się na drugiej osobie, a nie na swoim własnym programie. Nieefektywne słuchanie często sprawia, że druga osoba czuje się, jakbyś tylko mówił do niej w dół. Należy skupić się na osobie mówiącej, a nie na własnym programie lub potrzebach. Należy zadawać pytania, aby uzyskać zrozumienie tego, co mówi. Staraj się utrzymywać kontakt wzrokowy. Jeśli to możliwe, staraj się unikać sarkazmu i pasywnej agresji.
Zadawaj pytania otwarte – zadawaj pytania, które zachęcają rozmówcę do rozwinięcia tematu. Pytania zamknięte wymagają tylko jednego słowa odpowiedzi, ale pytania otwarte stwarzają okazję do głębszej dyskusji. Jeśli twój partner ma wrażenie, że nie słuchasz dobrze jego punktu widzenia, być może nadszedł czas, aby rozważyć poradnictwo małżeńskie lub terapię par. W dłuższej perspektywie słuchanie wzmocni wasz związek. Ale najpierw musisz podjąć zobowiązanie, aby zmienić siebie.
Skup się na orientacji na rozwiązywanie problemów – Ludzie, którzy są zorientowani na działanie, czują potrzebę szybkiego rozwiązywania problemów. Osoby te mogą czuć się bardziej komfortowo udzielając rad niż słuchając. W obu przypadkach słuchanie zorientowane na działanie zmniejsza zarówno stres partnera, jak i słuchacza. Zamiast udzielać rad, słuchanie ukierunkowane na rozwiązywanie problemów pomaga zrozumieć punkt widzenia drugiej osoby. A co najważniejsze, pomaga partnerowi w podejmowaniu decyzji.
Bądź krytycznym słuchaczem – Podczas słuchania ważne jest, aby poznać potrzeby i oczekiwania partnera i drugiej strony. Rozwijanie głębokiego zrozumienia wzajemnych potrzeb i oczekiwań jest niezbędne dla handlowców. I ważne jest, aby zrozumieć potrzeby i oczekiwania swoich klientów. Cel ten możesz osiągnąć tylko poprzez słuchanie swojego partnera. Tak więc, praktyka czyni mistrza. Tak jak każda umiejętność, słuchanie jest umiejętnością, której można się nauczyć.
Szczerość i empatia budują konstruktywną komunikację
Warto pamiętać, że szczerość w komunikacji w związku nie oznacza ujawniania wszystkiego. Może być używana jako mechanizm kontroli i może prowadzić do toksyczności związku. Ty i twój partner musicie oboje ustalić i egzekwować granice i ograniczenia, inaczej związek nie będzie trwał długo. W niespokojnym związku, terapia par może być korzystna. Związek ekspert może przypominać ciebie o ważności przejrzystości. Poniżej znajduje się kilka przykładów stylów komunikacji w związku.
Być przejrzysty no znaczy dzielić każdy szczegół twój dzień z twój partnerem. To jest zbliżone do „raportowania w”. Kiedy pytasz o dzień swojego partnera, powinieneś podzielić się dwoma lub trzema rzeczami, które były szczególnie godne uwagi, zamiast mówić: „Było dobrze, dzięki”.
Będąc otwartym wobec swoich klientów i kontrahentów, rozwiniesz z nimi głębsze relacje i zapewnisz wyjątkową obsługę obecnym klientom. Przejrzystość buduje zaufanie i lojalność między pracownikami i klientami, a także pomaga Ci przyciągnąć nowych klientów. Jeśli jesteś w stanie zapewnić wyjątkową obsługę klienta, klienci będą nadal wracać do Twojej firmy. Ostatecznie pomoże Ci to rozwinąć biznes i osiągnąć Twoje cele. W krótkim czasie zobaczysz wyniki.
W środowisku zawodowym szczerość pomaga ci być lepiej przygotowanym na nowe sytuacje, co oznacza, że nie boisz się poprosić o pomoc lub dać konstruktywną krytykę. Przejrzystość w komunikacji w relacjach może sprawić, że członkowie Twojego zespołu będą bardziej produktywni i będą czuli się komfortowo, przyjmując informacje zwrotne. Będąc szczerym, możesz pomóc swoim pracownikom rozwinąć nowe umiejętności i zwiększyć ich kompetencje społeczne. Poza tym, transparentni liderzy mogą stworzyć dobre środowisko pracy, które sprzyja szacunkowi. Mogą również sprzyjać pozytywnemu środowisku pracy, w którym pracownicy są w stanie przyczynić się do sukcesu zespołu.
Chociaż jest to nowoczesny trend, wiele agencji nadal polega na tradycyjnych środkach komunikacji z klientami. Szczerość może być strategiczna, a może być odpowiedzią na obawy klientów. Dla firmy przejrzystość jest niezbędna w każdym aspekcie relacji. Jeśli nie masz przejrzystej polityki, twoi klienci nie będą zadowoleni. Ponadto, przejrzystość jest kluczowa w pokonywaniu niezadowolenia klientów.